Beixo fietsen



Beixo gaat voor pure en efficiente fietsen wat blijkt uit de innovatieve designs van hun fietsen.
Ook Beixo maakt gebruik van de cardanas in hun fietsen, onze collectie fietsen van Beixo bestaat uit de Share, Slim en de E-Slim
Bij ons kopen heeft het voordeel dat u eventueel uw oude fiets kunt inruilen, en bij ons terecht kunt voor service beurten en reparatie's.

Klik hier om de complete collectie Beixo te bekijken

De Beixo Share

 
Klik hier om alle Beixo Share modellen te bekijken


De Beixo Share is een prachtige robuuste fiets met een zeer strak design. Door de optionele voor en achterdrager kan er heel veel meegenomen worden. 
Deze fiets heeft een cardanaandrijving. Deze aandrijving zorgt ervoor dat je nooit meer een ketting hoeft op te spannen!
De cardanas is onderhoudsvrij, vrijwel geluidloos en absoluut vuilbestendig.




De Beixo Slim                                                                                               De Beixo E-Slim
  

Klik hier om alle Beixo Slim modellen te bekijken



De Beixo Slim is een strakke minimalistische fiets, ook op dit model is de cardanas aanwezig, dit betekend vrijwel onderhoudsvrij rijplezier.
Deze fiets heeft een sportieve houding en door de optie van Nexus 7 of de Nexus 8 premium versnellingen wordt het een fiets die robuust genoeg is voor de stad
en sportief genoeg is voor tochtjes in het weekend.
Wij hebben ook een electrische variant van deze fiets, de E-slim. De 250 W motor in het voorwiel heeft zeer goede prestaties.




De cardanas

Om te beginnen zul je met een cardanas veel bekijks krijgen, je zult vragen krijgen en uitleg geven. Omdat veel mensen het systeem niet kennen, het is dus een nieuw systeem, maar niet helemaal. 

















Immers, de basis van de gebruikte techniek is bijna net zo oud als de fiets zelf. De uitvinding van cardanaangedreven fietsen stamt uit het einde van de negentiende eeuw. Zij waren toen razend populair, omdat de wijde kleding uit die tijd niet in de ketting kon komen, met alle gevolgen van dien. De eerste cardanassen waren van gietijzer, loodzwaar dus. En omdat het lange tijd niet mogelijk was de as te combineren met versnellingen viel het system uit de gratie.

Tegenwoordig is de combinatie met versnellingen, door moderne productietechnieken, wel mogelijk. Hierdoor kunnen de voordelen van deze aandrijving (schoon, onderhoudsarm en veilig) weer volop worden benut.

Beixo werkt sinds 2005 met deze techniek en we kunnen met recht zeggen dat het een uiterst hoogwaardig en extreem duurzaam aandrijfsysteem is. 
Op de cardanas zit twee jaar garantie. Zonder probleem.

De voordelen:

 

de beixo cardanas

traditionele ketting

aanspraak  

veel aanspraak en belangstelling. geen aanspraak

onderhoud  

zeer weinig: interne smering. relatief veel: ketting reinigen, ketting smeren, ketting spannen, derailleur reinigen, smeren en afstellen.

veiligheid  

geen doortrappende versnellingen. geen externe   bewegende delen. ketting kan eraf lopen/breken. tandwielen en ketting vaak open en bloot.

hygiëne  

geen olie, smeer of vuil. volop olie, smeer en vuil.

energieverlies  

maximaal 4%. Bij het trappen merk je geen enkel verschil met een fiets met een ketting. onder de meest optimale omstandigheden 2% , in het algemeen aanzienlijk meer als de ketting onvoldoende gesmeerd, vuil en onjuist gespannen is en aanloopt tegen de kettingkast.

praktisch  

achterband verwisselen gaat door het losdraaien van enkele schroeven en bouten; schoon en snel. het is een vieze klus het wiel netjes uit de fiets te halen. kettingkast, -spanners en de ketting zelf niet te vergeten los en weer vast te maken.

geluid  

stille aandrijving. rumoerige aandrijving.

De werking

Bij de trappers zitten twee tandwielen met een haakse overbrenging die een as aandrijven.
En aan het eind van die as, bij het achterwiel zit weer zo'n setje haakse tandwielen. Deze drijven de versnellingsnaaf aan, die op zijn beurt weer het wiel aandrijft.
                                                                                                                                        Bekijk video .